środa, 6 lutego 2013

Figurka Ayanami Rei od E2046.

Coś mi się wydaje, że dawno nie pisałam o figurkach :) Zarówno tych nowych jak i starych, chcianych i posiadanych, etc. - wszelakich jednym słowem. Ano nie pisałam ale tym postem daję znać, że tak - ciągle jestem kolekcjonerem "plastiku" (o gash jak to zabrzmiało) :)

Przypuszczam, że praktycznie każdy kolekcjoner, czy to początkujący czy też wieloletni ma swoją tzw. wishlist. Ale jakby go poprosić aby mógł okroić tą listę do kilku figurek to prawdopodobnie okazałoby się, że wybierze (w bólach) kilka figurek a wśród nich znajdą się jakieś białe kruki. Sama mam taką listę, i jakbym miała ze 180 pozycji wybrać 5 to bym się zapłakała. Nie mówię, że nie jest to niemożliwe ale musiałabym poważnie się zastanowić. 

Z tymi przysłowiowymi figurkowymi "białymi krukami" z mojego punktu widzenia, z roku na rok jest coraz gorzej i ciężęj. Gorzej dlatego, że widmo ich pozyskania oddala się z każdym miesiącem - a to ze względu na "natłok" nowych figurek którymi każdy kolekcjoner raczony jest z rana na stronach sklepów internetowych. Chyba najbardziej przoduje GSC w ilości nowości. A dlaczego ciężej? Bo na rynku jest ich coraz mniej (dodam: w dobrym stanie). I jak łatwo można się domyśleć, do tanich to one raczej nie należą. 

To co ma zrobić przeciętny zjadacz chleba, który bardzo chce figurkę sprzed 5-10 lat (PVC, GK) której na rynku praktycznie nie ma, nikt nie chce sprzedać a jak już jest skłonny to cena jest mocno zaporowa? No cóż... jest kilka wyjść.

Liczyć na cud, i pozyskać ją ze sklepu typu second hand np. Mandarake lub (za pośrednictwem tenso.com) spróbować zalicytować ją na Yahoo.jp. Jest jeszcze jeden sposób - zasypać producenta figurki wiadomościami z prośbą o re-edycję; ale tutaj trzeba działać zespołowo i nie ma żadnej gwarancji, że się uda. To były opcje dla osób chcących figurki oryginalnej, from Japan.

Osoby, których przedmiotem pożądania jest GK i niekoniecznie muszą mieć figurę "from Japan" mogą poszukać jej na E2046. O tym sklepie pisałam już wielokrotnie. Trzeba mieć kilka rzeczy na uwadze, przeszukując jego asortyment. Mówię oczywiście o GK. Nie są one oryginalne. Firma na swoje potrzeby, kupuje jeden czy dwa oryginalne GK i wykonuje odlewy i robi nowe matryce. Dlaczego? Chodzi oczywiście o prawa autorskie. Nie podlega im, jeśli do swojego produktu finalnego doda jakiś element "od siebie" np. mieczyk, działko albo coś jeszcze.

No to tyle wstępem :)

Od lat niepamiętnych wśród moich "białych kruków" była figurka GK (składająca się z 28 części) Rei Ayanami, zaprojektowana przez Cyber Dyne Solid ( wg. MFC). Widziałam jej zdjęcia (już zrobionej) na wielu konwentach i za każdym razem nie mogłam wyjść z podziwu. Oryginalny GK czasami pojawia się na aukcjach Yahoo.jp ale osiąga takie ceny, że kieszeń płacze. Poza tym nie mam zbytnio zdolności artystycznych aby podjąć się jej złożenia i pomalowania. Jest ona dostępna w 3 wersjach, które wyglądają tak:

Ayanami Rei by Cyber-Dyne Solid.

Wczoraj dostaję ogromne pudełko od taty a w niej właśnie ta Rei zrobiona przez Gathering (E2046). No mało mi szczęka w podłogę na stałe się nie wbiła. Ayanami ma 43 cm wysokości, waży 3 kg (dane ze strony producenta) i muszę przyznać, że jest zrobiona bardzo dobrze. Małym mankamentem są "wory pod oczami" ale bardzo dobrze wiem, że ciężko jest obrobić ten materiał. Zresztą sami oceńcie - oto kilka zdjęć a reszta dostępna tutaj :)

Ayanami Rei Clear Plugsuit figure - E2046.

Ayanami Rei Clear Plugsuit figure - E2046.

Ayanami Rei Clear Plugsuit figure - E2046.

Ayanami Rei Clear Plugsuit figure - E2046.

Ayanami Rei Clear Plugsuit figure - E2046.

Ayanami Rei Clear Plugsuit figure - E2046.

Ayanami Rei Clear Plugsuit figure - E2046.

Ayanami Rei Clear Plugsuit figure - E2046.

Rei wpasowała się na mój słupek koło doborowego towarzystwa w postaci Aegis i figur Pana Sorayamy.

Ayanami Rei Clear Plugsuit figure - E2046.



2 komentarze:

  1. Gdzie Ci się udało ją zamówić?
    Jestem zakochana w tej figurce od ponad 10 lat :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak jak wspominałam w treści posta, figurka była zakupiona na stronie E2046.

      Usuń